Stresi Motivasyona Çevirmenin Yolları

0
31

Stres doğru kontrol edilmediğinde tehlikeli olmaya başlar. Dikkat dağıtır, olumsuz düşüncelere sevk eder ve hatta ileri seviyede ruh sağlığını tehdit edebilir. Stres yoğunluğunu aslında her şey biraz etkiler. Evdeki huzurunuz, iş yerindeki ortamınız, geçmişte yaşadığını olaylar, gelecekteki hedefleriniz bunların sizde yarattığı bir durum vardır ve kimi zaman moralinizi aşağıya kimi zaman yukarıya çeker. Ancak stres ne zaman hastalığa dönüşmeye başlar. Kontrolden çıkmaya başladığında bu da sizi daha sinirli, agresif ve ümitsiz bir kişiliğe dönüştürmeye başlar. Bununla başa çıkmak ve stresi doğru yönetmek için bazı önerilerimiz var.

Kendinizle Savaşmayın

Kafanızın içinde düşünceler atağa kalktığında o anda bir sonuç çıkarmaya çalışmayın. Bu sizde önyargı mekanizmasını güçlendirir ve olası bir yanılma durumunda durumu daha da kötüye çevirebilir. Elbette kendi sesinizi dinleyin ama duygusal tarafınızla hareket etmeyin. Sakin ve sağduyulu olmaya çalışırsanız mutlaka avantajlı çıkacaksınız.

Pozitif Olmak

Eğer sadece olumsuz bakarsanız olumlu düşüncelere yer kalmaz. Hâlbuki her durum çözülebilir. Karmaşık gözüken, sizi endişelendiren durumlar dahi eğer pozitif bakar ve objektif yaklaşırsanız beklediğinizden çok daha az stres yaratır. Bunun için olayı en kötü tarafından değil tutulabilir en iyi tarafından değerlendirmek önemlidir.

Çözüm Odaklı Olmak

Amacınız çözüm olsun. Her konuda böyle olun bu ilk etapta sizden uzak olan ama sonra ucu size değebilecek durumları engeller. Bunu tabi ki polyanna gibi değil gerçekçi, her tarafın hakkına saygı duyarak iyi bir diyalog ile yaklaşarak yapın. Bu sizin bakış açınızı da güçlendirecek ve insanlara olayları farklı yönde izlemesine yardımcı olacaksınız demektir. Tersi durumda sadece olumsuzluklar büyür ve bir noktada suçlu siz çıkabilirsiniz. Bu durumla karşılaşmamak için baskı en hafif nokta da yönetmeye çalışın.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here